وبلاگ

عسل های طبیعی چه رنگی هستند؟

برترین نوع عسل موجود در بازار که از ارزش غذایی بالایی بهره مند است؛ عسل طبیعی می باشد. عسل طبیعی بسیار خوشمزه و لذیذ است؛ لذا زنبور ها در بهترین شرایط آب و هوایی به صورت طبیعی به ساخت انواع آن می پردازند. به همین سبب در تشکیل این ماده هیچ ویروس یا ماده مضری دخیل نیست.

عسل های طبیعی از شهد گیاهان و گل ها تهیه شده اند. در ساختار و بافت این محصولات هیچ نوع ماده شیمیایی وجود ندارد؛ چرا که کیفیت عسل های طبیعی وابسته به نوع شهد گل ها و تغذیه زنبور ها بستگی دارد.

در ادامه مقاله به صورت مفصل در رابطه با خصوصیات و ویژگی رنگ عسل های طبیعی توضیح داده شده است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید‌.

عسل طبیعی چیست؟

عسل، ماده ای طبیعی با پایه گیاهی است؛ که از فعالیت زنبور ها و دیگر حشرات به دست  می آید. این محصول خوش طعم با این که ترکیبی از شهد گل و بزاق حیوانات است؛ اما ترکیبی مفید و سالم می باشد. به همین علت، یکی از چاشنی های اصلی و خوشمزه به حساب می آید.

در گذشته عسل های طبیعی تنها در کوه و جنگل یافت می شد، اما امروزه با پیشرفت در علم و تکنولوژی، انسان ها به اهلی کردن زنبور ها روی آورند تا روزانه بیش از ۱۰۰ هزار لیتر عسل طبیعی تولید و به بازار عرضه شود.

عسل طبیعی بسیار غلیظ و  سفت است؛ چرا که در ساختار مولکولی این محصول، هیچ گونه ماده شیمیایی ای وجود ندارد. به همین علت، قدرتی پایدار و محکم بین مولکول های عسل طبیعی وجود دارد.

عسل های طبیعی در شرایط آب و هوایی مختلفی به دست می آید. بنابراین کیفیت و خواص عسل ها با همدیگر فرق دارد. هر چه محیط از نظر آب و هوایی بهتر باشد؛ عسل آن از کیفیت بالاتری برخوردار است، چرا که شهد گل ها غنی از مواد معدنی است. به همین سبب عسل از خواص درمانی بالاتری بهره مند می باشد.

رنگ عسل های طبیعی، زرد تیره است. زردی این محلول برگرفته از ترکیب شهد  گل ها و بزاق دهان زنبور های عسل است. البته نوع ذرات معلق موجود در عسل نیز بر رنگ محلول تاثیر دارد. هر چه موم بیشتری در عسل معلق باشد؛ رنگ عسل تیره تر است؛ چرا که رنگ موم نیز زرد تیره است.

انواع عسل های طبیعی

عسل طبیعی از نظر زمان، نوع گل، نوع زنبور و… به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. از نظر نوع گل به دو دسته تک گل و چند گل تقسیم می شوند. تهیه عسل هایی که از یک نوع گل یا گیاه ساخته شده، بسیار سخت و مشکل است؛ اما کیفیت این نوع عسل ها بسیار عالی می باشد و طرفداران بسیاری را به کیفیت خود جلب کرده اند.

به همین علت اغلب مواقع از عسل های تک گل برای درمان بیماری های جسمانی استفاده می شود. از جمله برترین عسل های طبیعی تک برگ، می توان عسل گل آفتاب گردان، عسل بابونه، عسل جنسینگ و… را نام برد.

از آن جایی که تهیه این نوع عسل ها سخت و پر هزینه است؛ نسبت به عسل های چند گیاه در بازار با قیمت بالاتری به فروش می رسند.

عسل های چند گل، از شهد ۱۰۰ ها گل یا گیاه مقوی ساخته شده اند. کیفیت و عطر و بوی این نوع از عسل ها عالی است. به دلیل این که از شهد هزاران گل و گیاه ساخته شده برای درمان اکثر بیماری ها مفید هستند.

عسل های طبیعی چه رنگی هستند؟

فواید عسل طبیعی

عسل طبیعی برای سلامت شخص فایده های بسیاری دارد. از آن جایی که طعم عسل، شیرین است و در ساخت آن از هیچ ماده مضری استفاده نشده، حتی برای درمان بیماری های داخلی نیز از آن بهره می گیرند.

ترمیم کننده بودن، یکی از خواص اصلی عسل طبیعی می باشد. به همین علت در گذشته برای ترمیم و بهبود زخم سربازان از عسل استفاده می کردند. هم چنین امروزه در تهیه اغلب محصولات آرایشی_بهداشتی نیز مصرف می شود؛ چرا که کلاژن ساز است. به همین سبب از پیری زود رس نیز جلوگیری می کند.

قند یا کربوهیدرات موجود در عسل طبیعی و مفید است. با مصرف انواع عسل طبیعی نه تنها انرژی از دست رفته بدن تان را به دست می آورید؛ بلکه قند خون تان نیز تنظیم می شود، چرا که قند عسل طبیعی است و کاملا جذب بدن می شود.

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.