وبلاگ

چگونه بطور طبیعی دیابت خود را درمان و عوارض آن را از بین ببریم

دیابت 2

دیابت چیست

دیابت یا بیماری قند خون در حقیقت نوعی بیماری است که در آن سوخت و ساز مواد غذایی قندی  بدن به مشکل بر می خورد. به عبارت دیگر هورمونی به نام انسولین در عملکرد خود دچار مشکل می شود. هورمون انسولین توسط غده پانکراس یا همان لوزالمعده ترشح می‌شود. وظیفه هورمون انسولین در بدن این است که گلوکز را به سمت سلول‌های بدن ببرد.

وقتی که هورمون انسولین این کار را به درستی انجام ندهد، گلوکز به جای اینکه وارد سلول شود، در خون بدن ذخیره می شود و در نتیجه این اختلال که در عملکرد انسولین ایجاد می شود قند خون بالا می رود.

 

دیابت نوع 2انواع دیابت 

دیابت نوع 1 : در این نوع از دیابت بدن قدرت تولید انسولین را به صورت طبیعی از دست می دهد.
دیابت نوع 2 : در این نوع از دیابت بدن انسولین تولید می کند اما انسولین نمی تواند گلوکز را وارد سلول کند در نتیجه گلوکز در خون می ریزد و قند خون بالا می رود. 90 درصد افراد مبتلا به دیابت درگیر این نوع از دیابت می باشند.

world diabetes day close up picture using medical device check glucose blood 1150 26686

عوارض شایع دیابت

احساس گرسنگی بیش از حد
خشک شدن دهان
وزن کم کردن بدون دلیل
احساس تشنگی بیش از حد
اختلال در بینایی و تاری دید
احساس خستگی کردن
بی‌حسی یا گزگز کردن نوک انگشتان دست یا پا
عفونت‌های زیاد در بدن ، مثل عفونت‌های پوستی
ترمیم آهسته زخم‌ها
تکرر ادرار
ضعیف شدن عضلات
کاهش میل جنسی
اختلالات نعوظ

man 272675 960 720

این عوارض که در افراد دیابتی ایجاد می شود کیفیت زندگی را سخت می کند و فعالیتهای روزانه او را تحت تاثیر خود قرار می دهد.سریع تشنه می شود و باید آب بنوشد دچار زیادی ادرار می شود و به دستشویی نیاز پیدا می کند
فکر کنید در جمع دوستان یا در یک سفر یا جلسه کاری چند ساعته نیاز به ترک جلسه دارید و …

امکان دارد در دستان یا نوک انگشتان خود احساس بی حسی یا گزگز کنید که این یک حس آزار دهنده برای شما می باشد.
احساس خستگی که با دیابت همراه هست شما را از انجام کارهایی که نیاز به انرژی و دقت بالا در آنها می باشد باز می دارد و درصد موفقیت شما را کم می کند.نشاط و انرژی در کارها را از شما می گیرد.اعصابتان را ضعیف می کند و سریع عصبانی می شوید.
باعث کاهش میل جنسی یا اختلالات نعوظ در آقایان می شود و کیفیت زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد. 

مصرف داروهای رایج در دیابت

داروهای شیمیایی رایج در دیابت نوع دوم می تواند عوارض زیادی را در دراز مدت ایجاد کند. این داروها برای جلوگیری از تولید گلوکز اضافی در کبد عمل می کند و خطر کمبود قند خون را دارد. کاهش قند خون یا قند خون بسیار پایین می تواند علائمی مانند تعریق ، عصبی بودن، تپش قلب ، ضعف ، گرسنگی شدید ، لرزیدن و مشکلات گفتاری را ایجاد کند. یا دسته دیگر از این داروها باعث ترشح انسولین بیشتری در لوزالمعده می شوند. از آنجا که لوزالمعده فقط می تواند بسیار سخت کار کند ، این داروها مدت زمان مفید محدودی دارند.

syringe 1884784 960 720

چگونه از دیابت و عوارض آن در امان باشیم

جینسینگ قرمز یک گیاه دارویی است که قدمتی بسیار طولانی دارد. این گیاه از گیاهان بومی شرق آسیا و شمال آمریکا است که به دلیل خواص و اثرات فوق العاده ای که دارد در اکثر کشور های جهان از آن استفاده می شود .
ریشه جینسینگ قرمز در صنعت داروسازی و محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم کاربرد فراوانی دارد.
جینسینگ قرمز از گیاهان آداپتوژن می باشد .آداپتوژن ها بدن شما را به حالت تعادل بازمی گردانند (هموستاز).با به تعادل رسیدن بدن و تنظیم هورمونها بسیاری از بیماریها و مشکلات بدن برطرف می شود.

عملکرد جینسینگ قرمز در دیابت نوع 2

تنظیم ترشح انسولین: جنسینوسایدهای موجود در جینسینگ قرمز می توانند به پانکراس کمک کنند تا میزان انسولین ترشح شده را تعدیل کند و باعث کنترل بهتر قند خون شود و به بدن فرد کمک می کند تا سطح قند خون خود را کنترل کند .
تنظیم جذب گلوکز: این ترکیبات موجود در جینسینگ قرمز می تواند به بدن کمک کند تا گلوکز را به درستی به سلول ها منتقل کند و از تجمع آن در خون جلوگیری کند و در نتیجه می تواند به از بین رفتن مقاومت انسولینی در بدن کمک کند و در نهایت جینسینگ قرمز می تواند به افراد کمک کند تا گلوکز خون خود را در محدوده بهینه نگه دارند.
کاهش التهاب: جنسینوسایدهای موجود در جینسینگ قرمز مقاومت به انسولین را که منبع التهاب است کاهش می دهند. کاهش التهاب می تواند به کنترل قند خون کمک کند
کاهش اثرات رادیکال های آزاد: دیابت کنترل نشده می تواند منجر به تولید بیش از حد رادیکال های آزاد شود که می تواند به سلول ها آسیب برساند و منجر به عوارض زیادی در بدن شود. جینسینگ با خواص آنتی اکسیدانی خود می تواند اثرات رادیکال های آزاد را کاهش دهد.

 

istockphoto 146883023 612x612 1بهبود عوارض دیابت با استفاده از جینسینگ قرمز

جینسینگ قرمز با توجه به خواصی که دارد می تواند کسلی و بی حالی و خستگی که در اثر دیابت حاصل شده را از بین ببرد و انرژی شخص را افزایش دهد با افزایش انرژی نشاط و سرحالی شخص باز می گردد و زندگی راحت تری را تجربه می کند.
جینسینگ قرمز می تواند اختلالات جنسی را که در اثر دیابت ایجاد شده است از بین برده و سلامت جنسی شخص را به حالت طبیعی درآورد.
یکی دیگر از عوارضی را که جینسینگ می تواند از بین ببرد ایجاد عفونت در بدن است.
بعضی از افرادی که مبتلا به بیماری قند خون هستند مشکل تمرکز کردن را نیز دارند که جینسنگ قرمز می تواند مشکل عدم تمرکز آنها را کنترل کند.

istockphoto 146915303 612x612 1پیشگیری از ابتلا به دیابت با جینسینگ قرمز

جینسینگ قرمز با توجه به خاصیت آداپتوژنی که دارد باعث ایجاد تعادل در هورمون های بدن می شود با ایجاد این تعادل خطر ابتلا به دیابت کاهش می یابد و افراد با مصرف جینسینگ در دورهای سه ماهه در هر سال می توانند هورمون های بدن خود را تنظیم کنند و با تنظیم این هورمون ها خطر ابتلا به دیابت را کم کنند
افرادی که به پیش دیابتی مبتلا هستند با مصرف جینسینگ قرمز می توانند از ابتلاء به بیماری دیابت جلوگیری کنند.

روش مصرف جینسینگ قرمز برای کمک به درمان دیابت

 روش اول : ریشه جینسینگ قرمز را به اندازه ی دو گرم جدا کنید و اجازه دهید به مدت 15 الی 30 دقیقه داخل قوری بجوشد بعد از اینکه خنک شد دمنوش جینسینگ را به همراه خود ریشه میل کنید دو بار در روز صبح و عصر

 

sefaresh 1

سفارش ریشه جینسینگ قرمز

روش دوم : پودر ریشه جینسینگ قرمز را به مقدار یک قاشق چایخوری در یک لیوان آب جوش بریزید و بعد از 15 دقیقه میل کنید. (روش پیشنهادی) یا یک قاشق چای خوری از پودر ریشه جینسینگ را در دهان بریزید و بر روی آن آب میل کنید. دو بار در روز صبح و عصر

sefaresh 1

سفارش پودر ریشه جینسینگ قرمز

از کپسول عصاره جینسینگ قرمز نیز می توانید استفاده کنید که فوق العاده قوی می باشد یک کپسول صبح یک کپسول عصر

 

sefaresh 1

سفارش کپسول عصاره جینسینگ

 

جهت مشاوره می توانید با شمارههای

09194536041

09194536042

در واتس آپ در ارتباط باشد یا از طریق لینک ارتباط با ما اقدام کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.