وبلاگ

عسل و آب جوش

یکی از ترکیبات عسل که بسیار پر طرفدار و خطرناک می باشد؛ عسل و آب جوش است. عسل و آب جوش، از قدیم ایام در تمام فرهنگ ها استفاده می شد؛ اما امروزه با پیشرفت در صنعت پزشکی مصرف این ترکیب ممنوع شده است، چرا که سبب تولید سم در بدن می شود.

با این که خاصیت دارویی این ترکیب معجزه آسا است؛ اما مضرات آن بیشتر می باشد. به همین سبب دکتران، فاقد از خواص درمانی این ترکیب، از تجویز تر‌کیب عسل و آب جوش برای درمان بیماری های التهابی جلوگیری می کنند.

دکتران معتقدند، آب جوش و عسل هر کدام به تنهایی دارای خواص درمانی و دارویی فراوانی هستند. بنابراین توصیه می کنند، جداگانه هر کدام از این دو ماده را در وعده های غذایی تان استفاده کنید؛ تا سلامتی تان به خطر نیافتد.

مقاله پیش رو به صورت مفصل در رابطه با ترکیب عسل و آب جوش توضیح داده است. اگر در مورد خصوصیات این تر‌کیب اطلاعاتی ندارید، با ما همراه شوید.

ترکیب عسل و آب

عسل، ماده ای طبیعی و پر خاصیت است؛ که ترکیب آن با دیگر مواد خوراکی فوق العاده و باورنکردنی است؛ اما عسل، خارج از کندو ماده ای فوق اشباع می باشد. به همین خاطر تحمل دمایی آن بسیار پایین است.

عسل مایعی انعطاف پذیر است؛ که تمایل زیادی به ترکیب شدن با دیگر مواد دارد. این خصوصیت هم بد و هم خوب است؛ لذا باعث شده عسل ترکیبات خوشمزه و مقوی ای به وجود آورد.

یکی از ترکیباتی که از گذشته های دور استفاده می شود؛ ترکیب عسل و آب جوش است. ترکیب عسل و آب جوش خاصیت بالایی ندارد؛ لذا حرارت بالای آب جوش، سبب نابود شدن خاصیت های عسل و در نتیجه تشکیل سمی خطرناک می شود.

به همین دلیل، با این که ترکیب آب جوش و عسل موجب فعال شدن ماهیچه های گلو می شود؛ اما سمی خطرناک وارد شریان های خونی می کند. بنابراین از خوردن عسل و آب جوش خودداری کنید؛ لذا تنها خوشمزه است، وگرنه هیچ نقشی در سلامت فرد ندارد.

امروزه در بازار به طور کلی عسل به دو صورت اصل و تقلبی به فروش می رسد. هر دو نوع این ماده در اثر ترکیب شدن با آب جوش، حالتی متفاوت از خود نشان می دهند؛ لذا از مولکول های متفاوتی تشکیل شده اند.

ترکیب عسل طبیعی با آب جوش بدترین ترکیب دنیا است؛ لذا عسل طبیعی از شهد گیاهان طبیعی تشکیل شده، در نتیجه‌ از ترکیب آن با مولکول های اکسيژن و هیدروژن، ماده ای خطرناک به وجود می آورد، که در طولانی مدت اثرات مخربی بر اندام های داخلی می گذارد.

 

چرا نباید عسل را با آب جوش مخلوط کرد؟

تمامی مواد طبیعی و مصنوعی در شرایطی از اتمسفر ناسازگار هستند. به همین علت بایستی مواد ناسازگار با عسل را بشناسید؛ تا ترکیباتی مفید برای وعده های غذایی تان درست کنید.

کندوی عسل همانند یک آزمایشگاه بزرگ است؛ که زنبور ها مخترعین آن هستند. دما کندو عسل ۳۵ درجه سلسیوس است. شهد گل ها تنها در این دما، واکنشی مناسب و مطلوب با مزاق دهان زنبور ها نشان می دهد.

عسل ها زمانی از خاصیت دارویی و درمانی بالایی برخوردار می شوند؛ که در این دما نگهداری و مصرف شوند. به همین دلیل ترکیب عسل با آب جوش خطرناک و اشتباه است.

کمترین دمای آب جوش، ۶۰ درجه سانتی گراد است. بدیهی است؛ عسل با قرار گرفتن در این دما، ساختار مولکولی خود را از دست می دهد و در نتیجه تجزیه شود.

تجزیه عسل در آب جوش، ترکیبی اشتباه و نادرست است؛ لذا باعث تولید سم در بدن می شود. سم تولید شده از عسل و آب جوش نه تنها در مکانیسم معده خلل به وجود می آورد؛ بلکه بر فعالیت دیگر اندام های داخلی نیز تاثیر دارد.

عسل و آب جوش

مضرات عسل و آب جوش

مضرات ترکیب آب جوش و عسل خیلی بیشتر از فواید این ترکیب است. به همین علت، امروزه از روش های درمانی طب خانگی حذف شده است.

مضرات عسل و آب جوش، عبارتند از:

  • افزایش بیش از حد فشار خون
  • ایجاد سرگیجه
  • تولید سم در بدن
  • ایجاد آلرژی و التهاب
  • افزایش قند خون
  • ایجاد سردرد
  • ایجاد مشکل در فعالیت اندام های داخلی
  • و…

سخن آخر

عسل و آب جوش را به هیچ وجه با همدیگر ننوشید؛ زیرا صدمات جبران ناپذیری برای بدن به وجود می آورد. عسل و آب جوش با این که هر دو مایع هستند؛ اما مولکول هایشان سبب تخریب همدیگر و تولید سم می شود. بنابراین برای طعم دار کردن آب جوش، از مواد قندی مصنوعی استفاده کنید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

2 دیدگاه در “عسل و آب جوش

  1. محمود گفت:

    یعنی اختلاط با آب زیر ۵۰-۶۰درجه دیگه مشکلی نداره

    1. سلام
      بله با دمای زیر 50 درجه مشکلی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.