جینسینگ, وبلاگ

جنسینگ ماکا چیست؟

جنسینگ ماکا

هنگامی که نام جنسینگ ماکا می آید، بسیاری از مردم آن را با جنسینگ چینی اشتباه می گیرند.با اینکه آنها کاملاً متفاوت هستند. این دو ماده غذایی به دلیل فوایدشان شناخته شده و به عنوان مکمل های غذایی و درمان های طبیعی استفاده می شوند. در این مطلب ابتدا تفاوت های جنسینگ آسیایی و جنسینگ پرویی یا ناکارا برایتان بیان می کنیم سپس فواید جنسینگ ماکا را برای شما شرح خواهیم داد.

تفاوت بین ماکا و جینسینگ چیست؟

تفاوت گونه ها

Maca Lepidium meyenii یک گیاه ریشه ای از خانواده چلیپایی است مانند  کلم، شلغم، کلزا، ترب کوهی و غیره است. ماکا به نظر می رسد شلغم زرد است، اگرچه نوع سیاه کمیاب تر نیز وجود دارد. نام آن از زبان کچوا گرفته شده است و به معنای “غذای تقویت کننده در کوهستان” است

جینسینگ “Panax ginseng” یا جینسنگ آسیایی گیاهی چند ساله است که از تیره Panax از خانواده Araliaceae است. به غیر از جینسنگ، آنها بیشتر درختان، بوته ها و لیانا هستند که به عنوان گیاهان زینتی داخلی یا در محوطه سازی استفاده می شوند.

تفاوت جغرافیایی

ماکا از فلات‌های مرتفع کوه‌های آند سرچشمه می‌گیرد، در مناطق دورافتاده، در ارتفاع بیش از 4000 متر در منطقه‌ای از بولیوی تا پرو رشد می‌کند.  یک ماده اصلی در طب سنتی پرو است.

جینسینگ بومی شمال آسیا است. شمال چین، منچوری، کره و شرق سیبری مناطق کشت جنسینگ است. عمدتاً در سایه درختان در زیر درختان رشد می کند. جنسینگ یک ماده اصلی در بسیاری از داروها در سراسر جهان، عمدتاً طب سنتی چینی است.

پودر جنسینگ ماکا دارای طعم دلپذیری بین کارامل و فندق دارد که آن را تبدیل به پودری می کند که به طور کلی استفاده و مصرف آن بسیار آسان است.

از طرف دیگر، مصرف جینسینگ به طور کلی دشوارتر است، اگرچه جینسینگ سفید طعمی شیرین با تلخی جزئی دارد، اما جینسینگ قرمز از طرف دیگر طعمی بسیار تند دارد و مصرف آن بدون مواد دیگر بسیار دشوار است.

نکات مشترک جنسینگ آسیایی و جنسینگ ماکا

ماکا و جینسنگ هر دو به اصطلاح گیاهان سازگاری هستند، یعنی عملکردهای داخلی بدن را تنظیم می کنند و به تعادل تمایل پیدا می کنند. هر دوی آنها برای خواص مقوی خود بر روی کل ارگانیسم استفاده می شوند.

هر دوی این ریشه‌ها برای درمان بیشتر اختلالات جنسی در مردان و زنان دارای خواص تقویت‌کننده غرایز جنسی هستند. در واقع، جینسینگ یک داروی غرایز جنسی عالی است، ماکا نیز مفید است، اما عملکرد متفاوتی دارد.

هر دوی آنها تأثیر مفیدی بر دیابت، عملکردهای شناختی، سیستم ایمنی و علائم مربوط به یائسگی دارند.

جینسینگ آسیایی  یا جینسینگ ماکا، کدام را انتخاب کنیم؟

 

این مقایسه باید به شما کمک کند واضح‌تر ببینید تا بتوانید محصولی را که نیازهای شما را برآورده می‌کند بهتر انتخاب کنید، زیرا در واقع، تنها پاسخ به این سوال این است: بستگی به نیاز شما دارد.

به طور کلی، فواید بیشتری به جینسینگ نسبت داده می شود، اما مطالعات کمتری نیز در مورد ماکا انجام شده است. با این حال، عوارض جانبی کمتری با ماکا نسبت به جینسنگ نسبت داده می شود، خطرات و موارد منع مصرف جینسینگ را مطالعه کنید تا از  تمام اقدامات احتیاطی  که باید در مورد ریشه چینی انجام دهید باخبر شوید.

اگر به دنبال یک مزیت مشترک برای هر دو گیاه هستید، قیمت جینسینگ مطمئنا شما را به سمت ماکا متمایل می کند.

بدانید که می توان با ترکیب این دو گیاه به طور همزمان از عملکرد آنها بهره برد.

فواید جینسینگ ماکا چیست؟

اگر در مورد گیاه جینسینگ صحبت کنیم، خواص آن  زنانه است. از سوی دیگر، اگر از غده صحبت کنیم، خواص ان مردانه است.

طبق باورها، ماکا ریشه معجزه آسایی برای درمان تقریباً همه چیز است. تقریباً همه چیزهایی را که مربوط به جنسیت است، از ناتوانی جنسی گرفته تا ناباروری را درمان می کند. ناگفته نماند کم خونی، سندرم پیش از قاعدگی، یائسگی، افسردگی ، و غیره می تواند با جینسینگ ماکا برطرف شود. از این رو نام مستعار آن “جینسینگ پرو” است، جینسینگ قرار است بسیاری از بیماری ها را درمان کند. البته هیچ کدوم از اینا ثابت نشد. البته تحقیقات علمی ثابت شده برای همه موارد درمانی هنوز انجام نگرفته است.

آنچه از نظر علمی در مورد جینسینگ ماکا  تایید شده است این است که حاوی ویتامین C، آهن ( منشا گیاهی)، پروتئین و قند است. که مطمئناً در «تقویت» آن و رفع برخی بیماری ها نقش دارد.

میزان مصرف جنسینگ موکا

ماکا هنوز به خوبی شناخته نشده است و دوزها عمدتاً توسط تولید کنندگان پودر و کپسول ارائه می شود. مقادیر نشان داده شده از 500 گرم تا 1 گرم، سه بار در روز متغیر است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 9 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.