وبلاگ

ژل رویال چیست؟

ژل رویال

ژل رویال ماده ای خامه ای، سفید تا زرد کم رنگ است که ظاهری ژلاتینی دارد و طعمی شیرین، هرچند کمی تلخ دارد. از آن برای تغذیه همه لاروها در روزهای اول رشد آنها استفاده می شود و غذای انحصاری ملکه ها را تشکیل می دهد و به همین دلیل این نام آن را گرفته است. باید بدانید که این ماده یک غذای استثنایی است که به ملکه اجازه می دهد تا به طور متفاوتی تکامل یابد و یک سیستم تولید مثل زن کاملاً عملکردی ایجاد کند. به لطف دومی، او می تواند 4-5 سال زندگی کند و 2000 تخم … در روز بگذارد! برعکس، زنبورهای کارگر و نرها (پهپادها) دیگر آنها را پس از چهارمین روز زندگی خود دریافت نمی کنند و فقط با گرده یا عسل تغذیه می شوند، بنابراین رشد و طول عمر آنها بسیار کمتر است (یک کارگر در تابستان فقط 4-5 هفته زندگی می کند).نام دیگر این محصول شاه انگبین می باشد.

خواص معجون ژل رویال چیست؟

خاصیت محرک:

معجون ژل رویال به دلیل ترکیبات غنی خود باعث تولید انرژی و تحریک متابولیسم می شود. برای مثال، به افزایش وزن در کودکان، بهبودی بهتر در صورت نقاهت مرتبط با کار زیاد، بهبود عملکرد ورزشکاران یا محدود کردن کمبودهای جنسی در زن و مرد کمک می کند. معجون ژل رویال یک محرک فکری عالی، با بهبود متابولیسم نورون ها، خلق و خوی روانی و حافظه را افزایش می دهد. علاوه بر این، به لطف اجزای عصبی خود، به مبارزه با استرس و محدود کردن احساسات یا تحریک پذیری کمک می کند. بنابراین یک دوره ژل رویال احیا کننده و محرک است و یک داروی عالی برای حفظ سیستم عصبی و تضمین اثربخشی آن است.

خواص ضد عفونی:

معجون ژل رویال مانند سایر محصولات کندو، دفاع ایمنی را برای مقاومت بهتر در برابر عفونت در زمستان یا در صورت خستگی افزایش می دهد. به اندازه آنتی بیوتیک های خاص در برابر ویروس ها و باکتری های خاص، ژل رویال متحد ایده آلی برای پیشگیری یا درمان این نوع عفونت است.

خواص تسکین درد:

معجون ژل رویال به لطف فنیل آلانین، ژل رویال ترشح اندورفین را تحریک می کند که مولکول های تسکین دهنده درد ما هستند.

خواص آنتی اکسیدانی:

معجون ژل رویال به دلیل غنی بودن از ویتامین B5، پیش ساز کوآنزیم A، یک مولکول ضروری برای متابولیسم، دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد پیری است. علاوه بر این، همراه با اجزای دیگر، با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و پیری را تسریع می‌کنند، مبارزه می‌کنند.

خواص گوارشی:

معجون ژل رویال حالت تهوع آور و معده آور است، یعنی معده را تحریک کرده و هضم غذا را بهبود می بخشد. همچنین برای روده مفید است و به مبارزه با زخم معده یا اثنی عشر و کولیت کمک می کند.

خواص قلبی عروقی:

ویتامین های B9 و B12 موجود در معجون ژل رویال  به افزایش میزان هموگلوبین در خون و فعالیت عضله قلب کمک می کند.

خواص ضد سرطانی:

معجون ژل رویال نیز مانند  موم خواص مطلوبی برای درمان سرطان دارد که در حیوانات نشان داده شده و در حال حاضر در انسان مورد مطالعه قرار گرفته است.

معجون ژل رویال محصولی با خاصیت های متعدد است که باعث تقویت  سیستم ایمنی بدن ، تاخیر در پیری سلولی ، بهبود سلامت جسمی و روحی و بسیاری موارد دیگر می شود‌‌.

معجون برای  کاهش خستگی  و  تقویت سیستم ایمنی بدن باید مصرف شود . برای جلوگیری از عفونت، تقویت بدن و تعادل سیستم عصبی مفید خواهد بود. به طور معمول به عنوان یک درمان برای 4 تا 6 هفته استفاده می شود.

ژل رویال از چه چیزی ساخته شده است؟

 

پس از برداشت، معجون در شیشه های بین ۲ تا ۵ درجه سانتی گراد نگهداری می شود و قبل از بسته بندی دور از نور نگهداری می شود. سپس باید در یخچال نگهداری شود. علاوه بر این، یک کندو به طور متوسط ​​تنها 150 تا 300 گرم ژل رویال در سال تولید می کند! بنابراین یک محصول بسیار ارزشمند است که هزینه نهایی آن را توضیح می دهد که ممکن است کمی بالا به نظر برسد.

باید بدانید که ترکیبات این ماده بسته به نژاد زنبور عسل و غذای طبیعی آن  (گرده و شهد) کمی متفاوت است ، اما به طور متوسط ​​ از ترکیبات زیر تشکیل شده است:

62-68.5٪ آب

7 تا 18 درصد کربوهیدرات ، عمدتاً گلوکز (2 تا 9 درصد) و فروکتوز (2 تا 9 درصد)

11-18٪ پروتئین ، از جمله بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری

2 تا 8 درصد چربی

حداقل 1.4% 10-هیدروکسی-2-دسنوئیک اسید  (10-HDA)

1% دارایی های متفرقه

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 12 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.