وبلاگ

عسل خوب چه عسلی است؟

عسل، یکی از فرآورده‌های شیرین و دلپذیر می‌باشد؛که برای سلامت جسمانی فرد بسیار مقوی است. از عسل خوب برای بهبود بیماری‌های مختلفی استفاده می‌کنند؛ چرا که در درمان اکثر بیماری‌ها مفید واقع می‌شود.

امروزه در بازار تنها عسل‌های طبیعی مرغوب به فروش نمی‌رسد؛ بلکه فروشندگان بسیاری در عرصه فروش عسل‌های مصنوعی و بی‌ارزش فعالیت می‌کنند. اگر ارزش غذایی و درمانی عسل برایتان مهم و با اهمیت است؛ این مقاله را از دست ندهید، زیرا به صورت مفصل در رابطه با این سوال که عسل خوب چه عسلی است؟ توضیح داده شده است.

عسل چیست؟

یکی از مواد خوراکی طبیعی که از طعم شیرینی برخوردار است؛ عسل است. عسل، بهترین فرآورده طبیعی می‌باشد؛ زیرا در اثر ترکیب با دیگر مواد خوراکی  و شیمیایی هیچ اثر منفی‌ای بر سلامت جسمانی فرد نمی‌گذارد.

ماهیت عسل، مایع است. عسل‌ها مایعاتی با گرانروی بالا هستند. به همین خاطر در اثر افتادن یا برعکس شدن ظرف به راحتی سرازیر نمی‌شوند. این فراورده لذیذ، از ترشح بزاق زنبور‌ها به دست می‌آید. البته ساخت و تولید عسل تنها توسط زنبور ها انجام نمی‌شود؛ بلکه دیگر حشرات نیز توانایی ساخت این محصول را دارند.

زنبور ‌ها و دیگر حشرات با بهره گیری از شهد گل ها و گیاهان به ساخت عسل می‌پردازند. به همین دلیل، تولید عسل‌های طبیعی وابسته به شهد گل‌ها می باشد. اگر دقت کنید، برنامه های کاتنی همانند هاچ زنبور عسل، زنبو‌ها تماما در دشت‌های پر گل تغذیه می‌کردند، تا شهد لازم برای تهیه عسل را به دست بیاورند.

بنابراین برای این که بتوانید از این عسل‌های شیرین تغذیه کنید. بهتر است، با ریختن زباله در طبیعت به گل‌ها آسیب وارد نکنید؛ زیرا آلودگی زیستی بر فعالیت جانداران تاثیر می‌گذارد. به همین دلیل، شما وعده‌های خوشمزه‌تان را از دست می‌دهید.

عسل، امروزه تنها از شهد گیاهان و گل‌ها طبیعی تهیه نمی شود؛بلکه از موادی همچون شکر نیز تولید می‌شود. عسل‌هایی که از شکر و مواد شیمیایی دیگر تولید می‌شود، با این که از نظر ظاهر تفاوتی با عسل‌های طبیعی ندارند؛ اما از نظر طعم و خصوصیات درمانی با عسل‌های طبیعی قابل قیاس نیستند.

از آنجایی که عسل‌های تقلبی از مواد قندی شیمیایی تهیه شده اند، نه تنها باعث  بالا رفتن غیر طبیعی قندخون فرد می‌شوند؛ بلکه بر دیگر اندام‌های بدن نیز اثرات منفی میگذارند. به همین دلیل، پزشکان توصیه می‌کنند؛که از خرید عسل‌های طبیعی خودداری کنید.

عسل خوب چه عسلی است؟

عسل خوب و ارزش غذایی آن

عسل، یکی از مواد طبیعی‌ پر‌مصرف می‌باشد، که از قدیم ایام نیز مورد استفاده بشر قرار می‌گرفت. این ماده شیرین، از آن جایی که از مواد طبیعی ساخته شده همانند مواد مصنوعی شیرینی زننده‌ای ندارد. به همین دلیل، تمامی افراد با هر مزاجی خواستار خرید این محصول هستند.

عسل برای تهیه خوراکی‌های بسیاری استفاده می‌شود؛ لذا با مخلوط شدن با دیگر مواد، ترکیبی فوق‌العاده و لذیذ به وجود می‌آورد. طعم بی‌نظیر این ماده سبب شده، امروزه به صورت ترکیبی و ساده در سفره افراد قرار گیرد.

عسل، از ارزش غذایی بالایی برخوردار است؛ چرا که منبع مواد معدنی و مغذی بسیاری است. یکی از مواد اصلی در ساختار و بافت این محصول، کربوهیدرات می‌باشد. کربوهیدرات‌ها انرژی بدن را برای انجام فعالیت‌های مختلف تامین می‌کنند. به همین خاطر وجود آن در بدن الزامی است.

به دلیل این که قند موجود در عسل طبیعی است؛ قند خون فرد را به صورت نرمال بالا می‌رود. در نتیجه از مبتلا شدن به بیماری‌هایی همچون قندخون و فشارخون جلوگیری می‌کند. همچنین عسل منبع ویتامین، کلسیم، آب، منیزیم و… نیز می‌باشد. به همین دلیل بهترین منبع برای جذب مواد مغذی می‌باشد.

در خرید عسل‌های طبیعی به چه معیارهایی توجه کنیم؟

امروزه، بازار پر از اجناس فیک و اصل می‌باشد. برای این که محصولی با کیفیت خریداری کنید، بایستی به معیارهای مختلفی توجه کنید. یکی از معیار‌های مهم که در خرید محصولاتی همچون عسل به مشتری کمک می‌کند، رنگ محصول است.

رنگ عسل طبیعی، زرد مایل به قهوه‌ای است و همین طور ذرات ریزی از موم نیز در آن معلق هستند. بنابراین می‌توان به راحتی آن را از عسل‌های تقلبی تشخیص داد.

دیگر ملاکی که در خرید عسل به شما کمک می‌کند؛ بوی محصول است. عسل‌های طبیعی، از شهد گیاهان و گل‌های خوشبو تهیه شده اند. بدیهی است، که بوی گل بدهند. اگر عسل منتخب شما نه بو و نه رنگ خوبی دارد؛ از خرید آن منصرف شوید؛ لذا تقلبی است و هیچ خاصیتی ندارد.

باکتری‌ها و مواد میکروارگانیسم به هیچ وجه نمی‌توانند در عسل پرورش کنند. اگر عسل منتخب شما سفید شده بدانید، که تقلبی است و تمام توضیحات فروشنده در رابطه با اصل بودن آن دروغ بوده است. بنابراین بدون هیچ گونه تردیدی آن را به قفسه برگردانید.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 15 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.