عسل, وبلاگ

همه چیز درباره ی عسل گون

عسل گون

عسل گون از قدیمی ترین دارو های بشر بوده است. از زمان های قدیم،  فرهنگ هایی مانند مصری، چینی و … آن را طب و درمان خود گنجانده اند. از آن زمان، استفاده از عسل به عنوان یک آنتی بیوتیک یا به عنوان یک غذای دارویی در بسیاری از کشورها به قدری رواج یافته که حتی به روزگار ما نیز رسیده است. عسل طبیعی  گون یکی از انواع عسل است که علاوه بر خواص عسل از خواص گیاه گون نیز بهره می گیرد، ازاین رو متقاضیان زیادی دارد.

عسل گون

عسل گون چیست؟

Astragalus membranaceus نام علمی این گیاه دارویی است که نام رایج آن با زینت معماری و استخوان پا مشترک است. اگرچه در برخی موارد این می تواند بسیار جالب باشد، اما می خواهیم در مورد این گیاه دارویی و عسل گرفته شده از آن با شما صحبت کنیم.این گیاه منشأ آسیایی دارد و در طب سنتی چینی مورد استفاده عموم قرار گرفته است.

در آنجا با نام هوان چی شناخته می شود. با این حال، به لطف اثربخشی آن در تقویت سیستم ایمنی و سایر شرایط و بیماری ها، در بسیاری از مناطق جغرافیایی شروع به کشت کرده است.

یکی از اثرات اصلی عسل گون، تحریک سیستم ایمنی بدن است‌. علاوه بر مفید بودن در تقویت سیستم ایمنی، فوایدی برای محافظت از کبد شما نیز دارد. و این تمام خواص ان نیست. وجود ساپونین در عسل این گیاه باعث کاهش فشار خون می شود که آن را برای مراقبت از سلامت قلب و عروق شما عالی می کند.

 

خواص و فواید عسل گون

 گون ها حاوی فلاونوئیدها با ظرفیت آنتی اکسیدانی، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، گلیکوزیدها و ساپونین ها هستند.

همه این مواد اثرات و خواص زیر را به عسل گون می دهند:

 

ضد تومور

محرک های ایمنی

فشار خون بالا

وازودیلاتورها

دیورتیک ها

با دیابت مبارزه کنید.

جای زخم.

ضد ویروس ها

پیش بینی کننده ها

مسکن ها

ضد التهاب.

آنتی باکتریال.

اکنون که خواص عسل گون را می‌دانیم، بیایید نگاهی دقیق‌تر به مزایای آن بیاندازیم :

تقویت کننده سیستم ایمنی

عسل گون می تواند عفونت های باکتریایی و ویروسی را کاهش دهد. اما اگرچه این گیاه سیستم ایمنی را تحریک می کند، مصرف آن برای کسانی که از اختلالات خود ایمنی رنج می برند توصیه نمی شود.

همچنین اگر فردی داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کند، نباید گون مصرف کند. در عوض برای افرادی که از بیماری هایی مانند HIV رنج می برند توصیه می شود.

شرایط قلبی را بهبود می بخشد

تالوس با گشاد کردن عروق، جریان خون را تقویت می کند .

در یک مطالعه بالینی، 2.25 گرم از این عسل دو بار در روز به مدت دو هفته در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی تجویز شد. در همان زمان، بیماران به درمان خود ادامه دادند. در نتیجه این مطالعه، بیماران در مقایسه با افرادی که فقط داروهای معمول خود را مصرف می کردند، بهبود قابل توجهی را تجربه کردند.

نظارت بر گلوکز

علاوه بر رژیم غذایی و درمان معمول، عسل گون در چین برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند توصیه می شود و نیازی به پرهیز از آن نیست .

شواهد علمی وجود دارد که نشان می دهد این گیاه سطح گلوکز خون را کاهش می دهد و متابولیسم شما را بهبود می بخشد. دوز توصیه شده روزانه بین 40 تا 60 گرم در روز است.

عملکرد کلیه را تقویت می کند

مصرف عسل گون عملکرد کلیه را نیز بهبود می بخشد. وجود پروتئین در ادرار و خطر عفونت را در افراد مبتلا به نارسایی کلیه کاهش می دهد.

از آلرژی جلوگیری می کند

مصرف روزانه یک قاشق مربا خوری عسل گون دو بار در روز علائم آلرژی فصلی را کاهش می دهد.

مزایای دیگر

اگر تا به حال فواید  عسل گون برای شما کم به نظر می رسید، باید بدانید که فواید آن بیشتر است. عسل گون در درمان عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی (سرماخوردگی یا برونشیت) و به عنوان محافظ کبد موثر است. مصرف آن برای درمان هپاتیت مزمن مناسب است.

عسل گون یک محرک عالی اشتها است، به همین دلیل مصرف آن به افرادی که در غذا خوردن مشکل دارند بسیار توصیه می شود. از سوی دیگر، خواص آنتی اکسیدانی آن عملکردهای متابولیک را بهبود می بخشد و پیری سلول را به تاخیر می اندازد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.