وبلاگ

همه چیز درباره ی عسل دیابتی

عسل برای بیماران دیابتی

در این مقاله به بررسی تاثیر عسل دیابتی بر بیماران دیابتی پرداخته ایم.افراد مبتلا به دیابت اغلب می شنوند که نباید غذاهای شیرین بخورند زیرا می توانند باعث افزایش قند خون شوند. آیا عسل می تواند جایگزین سالمی برای قند موجود در شیرینی ها و تنقلات باشد؟سطح گلوکز یا قند خون یک فرد به میزان قند در جریان خون او اشاره دارد. شکر منبع اصلی انرژی بدن است.لوزالمعده انسولین ترشح می کند که یک هورمون است تا قند خون را در سطوح ایمن نگه دارد. در یک فرد مبتلا به دیابت ، بدن یا نمی تواند انسولین را به درستی استفاده کند یا به اندازه کافی تولید نمی کند.چگونگی تأثیر عسل بر افراد مبتلا به دیابت هنوز مشخص نیست. برخی از مطالعات نشان می دهد که در حد اعتدال، ممکن است برای مبتلایان به دیابت نوع 2 مفید باشد .

عسل دیابتی

عسل دیابتی چیست؟

عسل دیابتی یک عسل کاملا طبیعی است که نسبت به سایر عسل های پرورشی میزان  گلوکز، فروکتوز، ساکازر و کربوهیدرات در آن کم است.  عسل طبیعی نیز حاوی قند بالا و کربوهیدرات است و از این رو باعث بالا رفتن قند خون خواهد شد. بر اساس پژوهش های صورت گرفته عسل نیز همانند شکر و قند ، در افزایش قند خون افراد مبتلا به دیابت موثر است.و بر اساس پژوهش های صورت گرفته در صورتی که افراد مبتلا به دیابت عسل دیابتی مصرف کنند نیم ساعت پس از خوردن قند خون آنها بالا می رود اما با گذشت 2ساعت بعد پایین می آید و زودتر از قند و شکر کالری آن سوزانده می شود.همانطور که می دانید عامل اصلی کاهش و تعادل قند خون ترشح هورمون انسولین این است، با مصرف عسل دیابتی این هورمون بیش از پیش ترشح می شود و در تعادل و کاهش قند خون موثر است. پس عسل دیابتی را به کسانی که حال کنترل رژیم غذایی خود برای سرکوب افزایش قند خون بالا هستند توصیه می کنیم .

 

البته پیش از هرگونه مصرف خودسرانه ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و نظر او را در مورد مصرف عسل دیابتی با توجه به شرایط بیماری تان جویا شوید. عسل دیابتی باید حتما از مرکزی تهیه گردد که از طبیعی بودن آن کاملا مطمین باشید.

خواص عسل دیابتی

 

پژوهش ها بر روی عسل دیابتی و فواید و مضرات آن هنوز به پایان نرسیده است.با این حال ما چند فایده را که توسط محققین آزمایش و در مجلات علمی منتشرشده است را برای شما بازگو می‌کنیم:

افزایش انسولین در بدن

هورمون انسولین ازلوزالمغده ترشح می شود،وظیفه این هورمون متعادل کردن قند خون است. بر اساس مطالعات صورت گرفته بر روی بیماران مبتلا به دیابت نوع یک، عسل به نسبت شکر و قند تأثیر کمی روی افزایش قند خون دارد و میزان ترشح  پپتید C را بالا می برد.  پپتید C ماده ای که زمان ترشح انسولین آزاد شده و برای اینکه میزان تولید انسولین کاهش نیابد باید در سطح نرمال ثابت بماند.

 

کاهش خطر قلبی در بیماران دیابتی

بر اساس پژوهش های صورت گرفته ، عسل دیابتی می تواند ریسک بیماری های قلبی را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را کم کند. همینطور در کاهش ترس گلیسیرید و کلسترول والتهابات نیز موثر است. البته افراد دیابتی باید پرمصرف آن زیاده روی نکنند.

درمان و بهبود زخم‌های دیابتی

خواص آن فقط به جنبه خوراکی آن محدود نمی شود، عسل طبیعی دیابتی برای درمان زخم های دیابتی نیز موثر است و باید همانند پماد به صورت موضعی مصرف شود.باعث التیام سریع زخم های دیابتی میشود و از عفونت و قطع عضو جلوگیری می کند.

جایگزینی شکر با عسل برای دیابت

 

عسل ممکن است یک جایگزین سالم برای قندهای تصفیه شده، مانند شکر سفید، توربینادو، نیشکر و پودر قند باشد.با این حال، مردم باید از آن در حد اعتدال استفاده کنند. همچنین می‌تواند باعث افزایش سطح قند خون شود، به‌ویژه زمانی که فرد از عسل علاوه بر یا به جای شکل دیگری از قند استفاده می‌کند.برخی از تولیدکنندگان عسلی تولید می کنند که خالص نیست و ممکن است حاوی قند یا شربت باشد. از این رو باید از طبیعی بودن عسل مصرفی اطمینان کامل داشته باشید.در حالی که عسل مواد مغذی را فراهم می کند، سایر غذاها مانند میوه ها و سبزیجات تازه، منابع بهتری از این مواد هستند و همچنین فیبر و آب بیشتری را تامین می کنند و هر گونه افزایش سطح قند خون را به حداقل می رسانند.افراد مبتلا به دیابت باید هر نوع شیرین کننده را تا حد امکان به ندرت مصرف کنند زیرا افزایش مکرر قند خون می تواند باعث پیشرفت سریعتر دیابت شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.